Xogar ao Minecraft como terapia contra o autismo


A Asociación Desarrollo Autismo de Albacete obtivo excelentes resultados grazas ao coñecido videoxogo.

Permite traballar a mellora das habilidades sociais de comunicación, o vocabulario ou a imaxinación.

A súa experiencia xa se exportou' a Portugal no marco do proxecto europeo 'Exclusion Over by Minecraft'.



eldiario.es


Pode un videoxogo mellorar as habilidades sociais dunha persoa? A resposta é ‘Si’. Sobre todo se falamos de alguén con Trastorno do Espectro Autista (TEA). A Asociación Desarrollo Autismo de Albacete converteu o videoxogo Minecraft nun proxecto de lecer inclusivo con interesantes resultados.

Cristina Sáez, psicóloga desta asociación de pais sen ánimo de lucro, explica que a idea xurdiu durante as sesións de terapia individual no centro. “Moitos mozos contábanme que xogan a Minecraft e pensamos que podía ser perfecto para crear un Club de Lecer Inclusivo”.  Era 2015 e xurdiu o Club Minecraft Desenvolvemento que hoxe conta con 25 membros entre os cinco e os 32 anos.

“O autismo trae consigo problemas de relación social e comunicación así como patróns restrinxidos de conduta e intereses”, explica a psicóloga. E non afecta a todos da mesma maneira: hai multitude de graos que teñen unha característica común. “Cando teñen un interese concreto se obcecan con el”. Algo que a asociación aproveita en positivo.

En Minecraft os xogadores teñen que construír cidades e sobrevivir a determinadas situacións como buscar comida e resistir a personaxes que aparecen na partida como os ‘zombies’. “Grazas ao xogo pódense traballar as habilidades sociais, cooperativas. Ou o feito de que se axuden a xogar os uns aos outros, a construír mellor…Creamos un servidor privado para que poidan xogar e ás veces conéctanse por Skype”.

A este particular mundo virtual súmanse actividades presenciais organizadas polo club. Unha vez ao mes celebran  asemblea na que se axudan de apoios visuais. “É como mellor aprenden e propiciamos que falen un pouco, que se conten a semana, revisamos a convivencia, celebramos aniversarios…”


Mellora da comunicación e a imaxinación

Os resultados son evidentes. “Os pais están moi contentos”.  Confírmao Aurora Martínez. Ela é nai dun neno de 12 anos, Jaime, que leva xa dous anos no club. “Está a funcionar moi ben”, comenta a eldiarioclm.es. Na súa casa practica durante a fin de semana. “Chegamos a un acordo, asinamos un contrato que lle preparou a psicóloga”  porque como a calquera neno hai que “dosificar” o tempo para os videoxogos.

 “Serviu para mellorar a relación cos demais”, explica. “No xogo non só participan eles senón os irmáns, os curmáns ou os amigos. Case non hai diferenzas entre uns e outros. Fan piña cando están xuntos ou cando xogan online”.

Tamén serviu para potenciar a comunicación entre pai e fillo. “Jaime pediulle axuda ao meu marido para aprender a xogar mellor. Entre os dous houbo unha constante interacción”.  E é que, Minecraft é un xogo moi popular entre os nenos e non só entre os que teñen autismo. “Pertencer a un club dun xogo tan popular dálles moito tema de conversación”, sostén a psicóloga.

A Aurora  non lle sorprenden os bos resultados do videoxogo. “Hainos de moitos tipos pero nós seleccionamos os que lle poden ir ben, como os de Mario Bros”.  En concreto, Minecraft permitiulle a Jaime mellorar o seu vocabulario. “Enriquece moito e axudoulle a expresarse mellor. Tamén por escrito. Ademais,  achegoulle imaxinación. É un xogo no que teñen que construír ou decorar unha casa. É tan amplo que, nunca mellor devandito, dá moito xogo”.
Xogando a Minecraft

Esta nai anima a que se potencien clubs similares noutros puntos de España porque “é todo positivo”. De feito, a asociación espera realizar intercambios xuvenís con outros clubs similares. “Queremos facelo con outros puntos da rexión, a nivel nacional… Facer quedadas…”, explica Cristina Saéz.

Pero o Club Minecraft Desarrollo vai máis aló. "Queremos empoderar moito aos mozos porque o club é seu e o último que fixemos é crear  comisións". A 'Comisión Técnica' axuda a aprender a xogar ou solucionar os problemas no xogo. A 'Comisión de Festexos' encárgase de estar ao día de aniversarios, axendas e outros eventos que lles poidan interesar, a 'Comisión de Seguridade' que se encarga de ditar as normas e a 'Comisión de Benvida ocúpase de que todos estean a gusto ao chegar ao club.


Proxecto europeo “Exclusion Over by Minecraft”

Membros da Asociación Desarrollo Autismo viaxaron hai un ano a Braga (Portugal) para participar nun curso no marco de Erasmus +, presentar o seu proxecto e coñecer a outras asociacións. Entre elas, puxéronse en contacto coa Agrupación de Escolas Forte dá Casa de Lisboa que mostrou o seu interese por este club albaceteño. Hai uns días estiveron en Albacete para coñecelo de primeira man.

O encontro entre ambas asociacións enmárcase no proxecto europeo ‘Exclusion Over by Minecraft’ que pretende ensinar a formadores e técnicos a  traballar o lecer inclusivo a través deste videoxogo. Está cofinanciado polo programa Erasmus +  que xorde da necesidade pola que atravesan as asociacións educativas e xuvenís por ofrecer un lecer dirixido a toda a poboación xuvenil, xa sexan mozas con trastornos do espectro autista ou con dificultades de aprendizaxe ou mozas sen ningunha necesidade especifica.

Desarrolla Autismo coordina o proxecto no que participa a asociación portuguesa e o Concello de Albacete. Unha iniciativa a destacar coincidindo con  a celebración,  o 2 de abril, do Día Mundial de Concienciación sobre o Autismo.

Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »